شفا دادن ایران سوریه ایرانی وزیر امور خارجه

شفا دادن: ایران سوریه ایرانی وزیر امور خارجه وزیر خارجه کشور اخبار سیاست خارجی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است / مهناز افشار

مهناز افشار بازیگر فیلم «دارکوب» گفت: لزوما دیده شدن برایم مهم نیست و مشکل و چالش نقش برایم مهم است.

چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است / مهناز افشار

مهناز افشار: چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است

عبارات مهم : سریال

مهناز افشار بازیگر فیلم «دارکوب» گفت: لزوما دیده شدن برایم مهم نیست و مشکل و چالش نقش برایم مهم است.
به گزارش ایسنا، در ابتدای ششمین قسمت از خاص برنامه زنده اینترنتی «سی و پنج» بعد از ارائه گزارشی از اخبار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر؛ مهناز افشار بازیگر فیلم «دارکوب» پاسخگوی سوالات فریدون جیرانی، شیما غفاری بود.

امسال در جشنواره فیلم دیدی؟

چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است / مهناز افشار

فرصت نکردم! چون سرکار «گلشیفته» و اجرای «الیور توئیست» هستم. صبح ها سر فیلمبرداری «گلشیفته» و شب ها اجرای تئاتر هستم البته فاصله این دو نقش خیلی زیاد است.

در جایی گفته بودید که حس مادرانه فیلم «دارکوب» را دوست دارید چون الان مادر هستید،این حس را به فیلم دارید؟

اگر اشتباه نکنم قبل از «دارکوب» دو الی سه فیلم دیگر نقش مادر بازی کردم و فکر می کنم تکنیک خیلی مهم است و من خیلی حسی هستم. ولی در «دارکوب» دنیا برایم عوض شد و زمانی بود که مادر بودم و باران در «دارکوب» مثل دخترم بود و فکر می کردم اگر از دستش بدهم نمی توانم زندگی کنم. در فیلم «دارکوب» تجربه کردم که مادر آن شخصی است که بزرگ می کند و نفسش را به نفس فرزند می دهد.

مهناز افشار بازیگر فیلم «دارکوب» گفت: لزوما دیده شدن برایم مهم نیست و مشکل و چالش نقش برایم مهم است.

یکی از دلایلی که این عنوان باورش برایم عمیق تر شده، حضور دو ساله ام در پویش «بدسرپرست تنهاتر است» است و الان اعتقاد دارم که اصلا پدر و مادر کسانی نیستند که خودشان فرزند را به وجود آوردند.

تاثیرگذاری این نقش در جامعه چقدر است؟

خیلی ها در فرهنگ ما وحشت از دست دادن بچه، عشق، خانواده و … دارند و هنگامی که فیلمنامه را خواندم، وحشت از دست دادن فرزند را داشتم. به نظر من «دارکوب» دوباره از پایان، شروع می شود.

چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است / مهناز افشار

نکته دیگر اینکه کدام مادر و زنی اجازه می دهد زن سابق همسرش بیاید و زن فعلی که فرزند اش را بزرگ کرده باشد، فرزند را به او بدهد! شاید اکثریت به این شکل باشند و فرزندی که بزرگ می کنند را به دنیا هم آورده باشند، ولی من هر لحظه نماینده اقلیت هستم چون نیلوفر و همسرش کسانی هستند که می مانند و شرافت دارند.

فیلمنامه های مختلفی به شما پیشنهاد شد؟ آیا امسال در جشنواره کم کار بودید؟

ماجرا اینجاست که از جایی به بعد ترجیحم با حضور در فیلم هایی است که خودم هم آنها را دوست داشته باشم.

مهناز افشار بازیگر فیلم «دارکوب» گفت: لزوما دیده شدن برایم مهم نیست و مشکل و چالش نقش برایم مهم است.

یعنی نقش ها مهم شده؟

لزوما دیده شدن برایم مهم نیست و مشکل و چالش نقش برایم مهم است.

چالش نقش برایم مهمتر از دیده شدن است / مهناز افشار

چند سالی است که از جنس دیگری بازی می کنی.

ناراحتم که «گیلدا» هنوز اکران نشده است چون در فیلم «گیلدا» پنج نقش بازی کردم. «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم که هنوز تکلیفش روشن نیست.

سیمرغ داری؟

بله دو گروه تحریریه سایت جهت «برف روی کاج ها» و «سعادت آباد» که البته نقش مکمل هست. از مراسم خوش حالی منتقدان سینمایی هم دو جایزه دارم.

سیمرغ نقش مهم نداری؟

خیر.

در «دارکوب» با امین حیایی همبازی بودید که فاصله ای چندین ساله بین همبازی بودن شما اتفاق افتاده هست. از تجربه بازی با او بگویید.

«دارکوب» به شکلی بود که همه در خدمت قصه ای بودیم که تجربیات قبلی در آن مهم نبود. قصه ای از شرافت، عشق، مادری و گذشت که در خوابیدن به آنها پرداخته می شود. هر چه «دارکوب» را می بینم ارتباط زیاد و بهتری می گیرم.

فیلم را با مردم دیدی؟

بله در سینما آزادی.

چطور بودند؟

اتفاقی که در سینما افتاد و برایم جالب بود این است که هنگامی که فیلم «دارکوب» را می بینید، بلافاصله نباید عجولانه در موردش صحبت کنند و آدم ها نیز با سکوت از سالن بیرون آمدند و به آن فکر می کردند.

شما نمی دانید در پویش «بدسرپرست تنهاتر است» فرزند ها مورد چه خشونت و آسیب هایی به وسیله خانواده ها قرار می گیرند. «دارکوب» برایم فراتر از بازی در یک فیلم سینمایی است چون دوست دارم این موارد را لمس کنم. الان تمام تمرکزم روی فعالیت های اجتماعی و فرزند ها است.

این فعالیت های اجتماعی و دیده شدن این حرکت چقدر تاثیرگذار است و در عین حال بعضی ها از آن به عنوان شو بازیگری انتقاد می کنند!

برای من فرزند ها اینقدر اهمیت دارند که نظرهای مخالف برایم مهم نیست. در حال حاضر به قدری پرسشها و پرسشها فرزند ها جهت من اهمیت دارد که برایم مهم نیست دیگران چه می گویند و چه واکنشی نشان می دهند. قطعا تشویق ها به من انگیزه خواهد داد ولی در کل چه تشویق ها و چه اعتراض ها تاثیری در ادامه راهم ندارد.

در «دارکوب»، کودک فیلم محور داستان «دارکوب» است که راجع به اش صحبت کردیم ولی ما با یک زن معتاد روبه رو هستیم که سارا بهرامی آن را بازی می کند، شما چقدر با زنان معتاد پیش از ساخت فیلم ارتباط گرفتید؟

به واسطه فعالیت های اجتماعی ام، مادران معتاد زیاد دیده ام که حتی فرزند های معتاد به دنیا می آورند و این بسیار تکان دهنده هست. من معتادان را قبل تر از این فیلم می شناختم.

«دارکوب» تو را درگیر کرده است؟

خیلی، حفظ راکورد آن بازی به نظرم خیلی مهم بود.

از دومین همکاری با بهروز شعیبی در سریال شبکه نمایش خانگی«گلشیفته» بگویید.

با بهروز شعیبی بده بستان خوبی دارم.

آیا حضور در سریال شبکه نمایش خانگی تجربه تازه ای بود؟

در «عاشقانه» این تجربه را داشتم و چون سریال های خارجی را خیلی دنبال می کنم حضور در سریال های شبکه نمایش خانگی خیلی برایم جالب شد ولی احساس می کنم سریال های شبکه نمایش خانگی آنچنان که باید جدی گرفته نمی شود در حالی که سریال های موفقی داریم. جهت من هنوز ایده آلی که در شبکه نمایش خانگی کار کنم و مثل سینما باشد، اتفاق نیفتاده است.

در مورد چالش برانگیزی نقش تان در «دارکوب» صحبت کنید. چقدر سینما وقت چالش به شما می دهد؟

ماجرا همین است که بعد از بیست و اندی سال فعالیت در سینما، الان با نسل تازه کارگردانان مواجه هستیم که عنوان سینما و انگیزه هایمان تفاوت دارد، اینکه الان صرفا فقط کار می کنم مهم است و خداراشکر می کنم در این نسل تازه نیستم.

اما امتیاز بارز تو این است که با نسل تازه هم کار کرده ای!؟

دوست دارم ولی هنوز به آن چیزی که فکر می کنم دست نیافتم.

«الیور توئیست» مساله بازی ستارگان در تئاتر را شکست..

ما از بازیگران خوب تئاتر خیلی استقبال دیدیم ولی حرکت های عجیب را زیاد از سمت افرادی که کار نمی کنند، می بینیم. سینما برایم قابل احترام است و با بازیگران نسل خودم، نسل های بعدی و قبلی هم بازی کردم.

به نظر تو حال سینما خوب است؟

نمی دانم جوابم چقدر کلیشه ای هست. حال هر موضوعی به خود آدم های آن حوزه برمی گردد. فکر می کنم شاهد حضور فیلم های خوبی در جشنواره هستیم و بر اساس شنیده ها، از «مغزهای کوچک زنگ زده» خیلی تعریف شنیدم و «عرق سرد» را همینطور که مردم هم استقبال کرده اند خیلی خوب است.

درباره آخر بندی «دارکوب» چه نظری دارید؟

ایده آل من از نظر سلیقه ای نبود و نهایی به این مشخصی نداشتیم و اعتقاد بودم فرزند مهم است نه جدال دو مادر.

آرزوی خاصی داری؟

چون مادر هستم و فعالیت در ارتباط با فرزند ها دارم و به عنوان کسی که از نوجوانی در سینما بودم، حال خوب سینما را واقعی تر آرزو می کنم و دغدغه مان بهتر شدن فیلم ها باشد و مسابقه کیفی کنیم و فیلم ها هم اکران شوند. در نهایت آرزو دارم همه فرزند های سرزمینم در اقصی نقاط کشور روزهای بهتری از حالا را تجربه کنند.

واژه های کلیدی: سریال | سینما | فرزند | نمایش | دارکوب | فعالیت | دارکوب | سینمایی | شبکه خانگی | مهناز افشار


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار